Desembre 2024
Aquest desembre, evoquem la memòria personal i els records perdurables. Carles Torner ressegueix la vida de l’escriptora Jennifer Clement. Mariano Schuster analitza el primer any del singular Javier Milei com a president d’Argentina. En el darrer relat dedicat als Cactus, Julià Guillamon els troba en el disseny actual, en peces i obres sorprenents, i Ricard Martínez fa visible la memòria dels arxius amb tres instal·lacions a l’Espais i memòria.
Als Focus, Carme Miró rescata les històries dels objectes recuperats a les fosses de la Guerra Civil, Laia López Rigol repassa els 50 anys d’Els Marges, Miriam Diez Bosch acosta els deu manaments al present amb Fragmenta i Josep Gifreu revela la singularitat del capitalisme de vigilància i la IA. Als miradors, visitem l’exposició de Roser Bru al Museu d'Art Girona amb la seva comissària; Valèria Gaillard defensa les ‘biblioteques públiques’ amb Ali Smith; Marc Casals s’endinsa en literatura i vida de Dubravka Ugrešic i Joan Todó llegeix Emma Cline. Jaume Barrull s’endinsa en el món del còmic en català i Martí Gallén reflexiona sobre ‘perversitats sistèmiques’ amb el teatre documental de Joan Yago, tràgicament actual després de la desastrosa gestió de la DANA al País Valencià. Carlos Calderón Urreiztieta ens apropa a Anton Bruckner i Imma Merino, a un nou film dedicat a un “mentider desemmascarat”. Jordi Puntí clou el número amb un conte inspirat en l’episodi nadalenc de la Primera Guerra Mundial il·lustrat a la coberta.