llibres

Butlletí de llibres — Maig #05

Presentem 'Un origen buit', una anàlisi de la immigració a Catalunya i les seves representacions literàries i audiovisuals

per Redacció, 18 de maig de 2026 a les 12:08 |

Un origen buit
Immigració i cultura a Catalunya

Josep-Anton Fernández

Una anàlisi de la immigració a Catalunya com a factor central en la configuració de la societat catalana des del segle XIX fins a l’actualitat. El text proposa una anàlisi des de la perspectiva de la “postmigració”, centrada en els discursos i les representacions literàries i audiovisuals de la immigració per explorar com els textos aborden la identitat, l’alteritat, les tensions socials, el racisme, el dol, la memòria cultural i el conflicte lingüístic en la societat catalana.

Dimecres 27 a les llibreries
Més informació aquí

Primera presentació

Dijous 28 de maig a les 19 h
Tòmiris Llibreria (C/ de Padilla 242, Barcelona)
 

 

«Una nació d’immigrants és un país on un nou començament és sempre possible; un país que, en efecte, fa constantment la promesa d’un nou començament.» 
 

 

Josep-Anton Fernàndez

Llicenciat en Filologia Catalana i doctor en Llengües Modernes per Cambridge, és especialista en literatura i cultura catalanes contemporànies. Com a poeta ha rebut els premis Ausiàs March de Gandia i Miquel de Palol. Director de l’Àrea de Llengua i Universitats de l’Institut Ramon Llull.


I al juny...

La revolució amb veu de dona
Dietaris i records (1936 – 1939)

Llúcia Oliva

Un retrat coral de la Guerra Civil i la revolució social des de la mirada de dones i nenes a la rereguarda republicana, a partir de diaris, memòries i testimonis orals en primera persona. Més detalls

 

 
 
 
Arxivat a:
General
Participació