EL LLIBRE DE LA SETMANA

'De l'art i els seus contextos'

Afers publica aquest assaig sobre l'art durant el franquisme i la Transició

Selles extreu «fruits ufanosos» d'un període aparentment erm.
per Redacció, 10 de desembre de 2024 a les 11:27 |
Narcís Selles (Olot, 1955), filòleg i historiador de l’art, planteja en aquest recull d’articles una sèrie de reflexions sobre les relacions del mitjà artístic i la història de l’art amb les dinàmiques històriques i socials durant el franquisme i la Transició, tant dins de l’Estat espanyol com a l’exili.

Amb una incursió en el primer franquisme, un període aparentment erm del qual igualment es poden «extreure fruits ufanosos», Selles exemplifica la premissa segons la qual l’interès de la historiografia de l’art no rau només en l’objecte d’estudi, sinó també en una anàlisi que pugui dir-ne coses noves.

La influència de les dinàmiques socials i històriques en l’art es fa evident en la contraposició entre el del primer franquisme, que experimenta una involució, i el de l’exili, continuador de les tendències anteriors. En canvi, durant la Transició, si per una banda l’art es torna més conservador i acomodatici, també apunta canvis socials que no es produiran fins més endavant.

Edita el llibre l’Editorial Afers, greument afectada per la DANA al País Valencià el passat mes d’octubre.

Narcís SELLES RIGAT, De l’art i els seus contextos: Franquisme, exili republicà i restauració monàrquica, Afers, 2024, 160 p., 17 €
Participació